حاشیه های استخدام اموزش وپرورش !!!!!!!
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
آیا کسانی که جدیدا از سه امتحان گذر کرده‌اند و هرروز برای دیدن اسم خود به سراغ سایت آموزش‌وپرورش می‌روند، می‌توانند باامید بر فرض که اسم‌شان در فهرست قبولی‌ها باشد یا اصلا اسمی اعلام شود بهاین کار لبیک گویند؟ آیا سرنوشت آنان هم نظیر گروه یا گروه‌های معترض دراین وزارتخانه نخواهد شد؟
روزهای پایانی فصل بهار سال‌جاری بود که وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد قصددارد نیروهای متخصص و جوان را به خدمت گیرد و همین امر سبب شد تا جویندگانکار به سایت اینترنتی این وزارتخانه مراجعه کنند و نام خود را همراه باپرداخت مبلغ اندکی در فهرست متقاضیان به ثبت برسانند. 

به گزارشروزنامه جهان صنعت، در توضیحات فرم درخواست کار این سایت اینترنتی آمدهبود که این افراد به مدت 3 سال قراردادی خواهند بود و پس از آن به استخداموزارتخانه مورد اشاره در خواهند آمد.

با شنیدن این خبر و قولاستخدام سوال‌های زیادی به وجود آمد زیرا آموزش و پرورش از جملهوزارتخانه‌هایی است که همواره از کمبود بودجه گله‌مند است و در همینارتباط باید گفت که اخیرا عده‌ای از
گرچه پس از این تجمع دولت اعلام کرد که آنها استخدام خواهند شد اما اینداستان به یک گروه مختص نشد و ظاهرا هم قرار نیست پایان یابد زیراگروه‌های دیگری هم دست به تجمع در برابر خانه ملت زدند و همین خواسته وگله مشابه را داشتند.
نیروهای این سازمان عریض و طویل خواستار بازنشستگی پیش از موعد شده بودند اما به علت همین کمبود بودجه موافقتی صورت نگرفت.

گذشتهاز این مورد بر ابهام زمانی افزوده شد که وقتی اولین نتیجه این آزمون‌هاپس از اخذ دو گزینش اعلام شد، در نتیجه این کار نیروهای حق‌التدریسی دربرابر مجلس تجمع کردند و خواستار استخدام خود از سوی این وزارتخانه شدند،به راستی ادعای آنان کاملا بحق بود زیرا می‌گفتند روز اول گفته شد که پساز سه سال قرارداد استخدام خواهید شد حالا می‌گویند قراردادتان تمام شده!

گرچهپس از این تجمع دولت اعلام کرد که آنها استخدام خواهند شد اما این داستانبه یک گروه مختص نشد و ظاهرا هم قرار نیست پایان یابد زیرا گروه‌های دیگریهم دست به تجمع در برابر خانه ملت زدند و همین خواسته و گله مشابه راداشتند.

حال با توجه به این شرایط وزارت آموزش و پرورش سوال ایناست اگر نهاد فوق هدف دیگری غیر از جذب نیرو به سازمان خود را ندارد چرااز همین گروه‌های قراردادی خود استفاده نمی‌کند؟ یا اگر بودجه دارد برایاستخدام‌های جدید به چه دلیل به افرادی که تقاضای بازنشستگی پیش از موعدکرده‌اند پاسخ مثبت نمی‌دهد؟

آیا کسانی که جدیدا از سه امتحانگذر کرده‌اند و هر روز برای دیدن اسم خود به سراغ سایت آموزش‌وپرورشمی‌روند، می‌توانند با امید بر فرض که اسم‌شان در فهرست قبولی‌ها باشد یااصلا اسمی اعلام شود به این کار لبیک گویند؟ آیا سرنوشت آنان هم نظیر گروهیا گروه‌های معترض در این وزارتخانه نخواهد شد؟

نمایندگان مجلسبر این اعتقادند که وزارت آموزش‌وپرورش با این کار خود درصدد است قانونیکه توسط اعضای خانه ملت تصویب شد را اجابت کند اگر چنین است آیا بهتر نیستوزیر مربوطه با در نظر گرفتن تمام زوایای این امر آن را به اجرا درآورد.




:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: